Rozjezd nového e-shopu není lehký a při rozhodování zákazníků hraje vizuální stránka velkou roli. Většina investic do reklamních fotografií je proto návratná. Produktové foto může být i velmi levné, když se nafotí jednoduše na bílém pozadí a práce na počítači je minimální. Dá se udělat i dráž a o to kvalitněji, když se připraví náročnější scéna a výsledkem je širší editorial o produktu s příběhem a přesvědčivou vizuální stránkou. Pro tuto konkrétní zakázku jsme šli spíše cestou nižšího středního rozpočtu. Níže se můžete podívat na jednotlivé fáze, kterými finální fotografie musí projít.
Na první fotografii (vlevo) lze vidět holý snímek z fotoaparátu, bez jakýchkoli úprav. Pokud přetáhnete jezdec, můžete (vpravo) vidět snímek po prvotní úpravě. Čistý, nestylizovaný vzhled, který by ještě potřeboval finální retuš (šmouh, nedostatků z výroby, apod.) a poté by se dal použít do katalogu. Tuto „čistou“ variantu jsme ale zavrhli.
Klientovi připadal vzhled moc „klinický“, takže jsme se rozhodli styl fotografie zdrsnit, aby působil méně uhlazeně a víc oslovoval publikum, které přišlo nakoupit obranný prostředek. Vlevo je čistý vzhled z minulého srovnávní a vpravo stylizovaný, zdrsněný vzhled, avšak zatím bez finální retuše.
Snímek už je skoro hotov, ale k dokonalosti mu schází dodělání nábojnic v počítači a odstranění nečistot, škrábanců a jiných nedostatků, které by rušily celkový dojem z fotografie. O chlup jsem zmírnil žlutou, ať tolik neřve. Vlevo můžete vidět stylizovaný vzhled z minulého srovnání a vpravo ten samý snímek po finální retuši.
Klientu byli doručeny všechny snímky. Má čistou verzi, má stylizovanou verzi v plném rozlišení a pak byla dodána verze webového banneru. Ořez byl dle požadavků webu a komprese dle nejnovějších doporučení pro provoz webu (věděli jste, že příliš velké obrázky mohou poškozovat vaše umisťování ve vyhledávačích?).